woensdag 25 mei 2016

Cheatday - Rockey Road! | TFS


 


Hallo allemaal!

Gister plaatste ik een recept voor een soort superfood snack, de healthy banana bread! Vandaag iets minder gezond, een heerlijke rockey road, vol met chocola en ongezonde dingen! Maar het is zo lekker dat ik het moet delen!


Het is eigenlijk heel simpel om te maken en je beslist zelf wat je erin doet. Wat je iniedergeval nodig hebt is chocolade. Ik zelf gebruik altijd witte, maar dat moet je zelf weten!
Ik koop altijd 5 repen van 100 gram, en dit is voor een grote ronde schaal. Dit moet je een beetje op de gok doen. Heb je een kleine schaal? Heb je minder chocola nodig!

dus:
- repen chocola naar keuze
- goedkope naturel biscuits
- snoepgoed naar keuze

Ik neem mijn favoriete combinatie als voorbeeld!

je pakt zoveel biscuits als je denkt dat je nodig hebt, en die breek je in kleine stukjes en stop je in een grote schaal. Hierbij gooi je al het snoepgoed en chocola dat je hebt gekocht, ook in kleine stukjes. Bijvoorbeeld stukjes kitkat, milkyway of mars. M&m's, of maltesers. Je kunt ook spekjes erin doen (dit kan ik zelf niet doen omdat hier gelatine in zit). Ik heb het wel eens met vegetarische spekjes gedaan en dit is heel lekker!
als je alles in een kom gemengt heb smelt je de chocolade in een pannetje. Breek de chocola in kleine stukjes en smelt het in een pannetje boven kokend water.
wanneer dit gesmolten is verdeel je dit netjes over al het verkruimelde snoepgoed dat je zojuist in een schaal hebt gemixt.
roer dit goed door zodat overal chocola zit. Zet dit daarna 2-3 uur in de koelkast en voilla! Je heerlijk ongezonde rockey road is ready to eat!

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!