vrijdag 31 oktober 2014

je beste vriend/vriendin behouden

Halloi!

Gisteren had ik een artikel over hoe je vrienden maakt, maar als je vrienden hebt moet je ze natuurlijk ook kunnen behouden, dus dat ga ik jullie nu vertellen!

Ik zelf is het niet gelukt mijn beste vriendin te behouden. Het ging gewoon niet lekker en ze had geen tijd voor mij (het belangerijkste in een vriendschap) ik betekende niet genoeg, dus dan kun je maar beter uit elkaar gaan hoe jammer het ook is en hoe lang je ook huilt. Dan kun je beter nieuwe vrienden zoeken! Dus ik hoop dat jullie beter geluk hebben!

Ten eerste, maak tijd voor je beste vriend vrij, al heb je het druk met werk/huiswerk. neem af en toe tijd voor een leuk dagje stappen of een filmavond. Laat je beste vriend zien dat je om hem/haar geeft.

Ten tweede, zorg dat je altijd naar haar luistert wanneer ze je nodig heeft. Praat niet alleen maar over jezelf, maar luister echt goed en geef haar aandacht.


geen een van deze dingen heeft mijn beste vriendin ooit gedaan, luisteren niet, want jongens waren belangerijker, tijd vrijmaken niet, want haar vriend en huiswerk waren belangerijker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!