zondag 14 juni 2015

TAG: Gewoon hollands | TFS



Deze tag zag ik voorbij komen op teddlicious.nl en ik moest hem over nemen wantja, wij houden van holland! Ik heb de naam alleen gewijzigd van Gewoon Nederlands naar Gewoon hollands! Vond ik wel hollandser klinken hehe. Ja ja ik weet dat holland maar een streek is en niet echt nederland, maar iedereen gebruikt de term holland! Het is ook gewoon leuk. Kijk maar naar ik hou van holland. Als een echte Amsterdam liefhebber, en de oud hollandse tradities, moest ik mezelf wel verplichten deze tag te plaatsen. Beantwoord deze vragen ook in de comments!



 1. Eén koekje bij de thee of meerdere?
Geen 1 om eerlijk te zijn! Ik eet niks dat ongezond is. En als ik iets bij het drinken neem zijn het een handje vol rozijnen of een appel! Voor mijn eetstoornis at ik wel 3 koekjes bij de thee. Guilty pleasure, oops!

2. wat is je favoriete stamppot?
Pfoeee, ik hou om eerlijk te zijn niet heel veel van stamppot... Wat een slechte hollander ben ik! Ik vind zuurkool wel erg lekker, ik weet dat heel veel mensen daar juist van walgen. Is bloemkool ook een stamppot? Nee toch? Anders die ook :D  Waar ik echt van walg is andijvie en boerenkool.

3. wat is je favoriete Nederlandse feestdag?
Weer zo slecht iets. De enige feestdag waar ik echt dol op ben is halloween maar dat is amerikaans.
Hmm dan hou ik het toch maar bij koningsdag! Lekker optreden met dansen.

4. wat is je favoriete accent?
Amsterdams! Niet perse omdat het echt een prachtig accent is maar ik verliefd ben op de stad en van alles hou wat er mee te maken heeft! Best slecht. Brabants vind ik ook mooi.

5. wat vind jij een typisch nederlands woord?
Dit is zo'n moeilijke vraag! euh.... bitterbal :D

6. welk nederlands gebruik vind je het leukst?
3 zoenen geven op verjaardagen, denk ik.

7. welk nederlands gezegde is je favoriet?
"alle gekheid op een stokje" vind ik eigenlijk best wel hilarisch.
"als er een schaap over de dam is, volgen er meer"
"als katten muizen, mauwen ze niet"
Best wel veel dus! haha!

8. welke winkel van nederlandse bodem vind je het leukst? 
Dan kies ik toch voor de action en de xenos!

9. wie is je favoriete bn'er?
moeilijk! Tellen bekende youtubers ook mee? Die vallen wel onder de categorie bn'ers. Zo niet dan ga ik toch voor tijl beckand omdat hij zo grappig is.

10. wat is je favoriete nederlands talige liedje?
Hmm ik ben helemaal verslaafd aan Parijs van Kenny B maar dat is dus ook half frans. Als het 100% nederlands moet zijn... Feesttent! Haah! Alleen omdat die altijd zo'n leuke sfeer creëert op feestjes. Ik ben niet zo van de nederlandse muziek.

11. haring, ja of nee
AB-SO-LUUT niet. Logisch want ik ben zo vegetarisch als t maar kan.

Laat me weten wat je van deze tag vond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!