zaterdag 27 september 2014

Amsterdam: de mooiste stad van nederland

Halloi!


Je zult misschien al best weten dat ik mega veel van de stad Amsterdam houd. Ik hou totaal niet van nederland, maar in Amsterdam heb ik ook niet het gevoel dat ik in nederland ben. Voor mij voelt het als een soort klein amerika in nederland. De drukte, het zwart zien van de mensen, dat vind ik echt helemaal geweldig! Ik kom officieel uit Apeldoorn, dus wel uit de stad, maar ben opgegroeit in een klein boeren dorpje. En om eerlijk te zijn, ik vind het verschrikkelijk, het is niks voor mij en er is geen f**k te doen. Pardon :D

Toen ik voor het eerst naar de prachtige stad genaamd Amsterdam ging, was ik al verlieft op de stad toen ik nog maar op het station stond, gewoon zo internationaal! Toen ik op het stationsplein liep, en die tramgeluiden hoorde, voelde ik me weer helemaal het stadsmeisje. Toen wist ik het zeker, ik hoor niet thuis in een dorpje, maar de stad is mijn thuis! Ik vond die drukke menigte, de bijna tram aanrijdingen en de rondrijdende taxi's echt helemaal geweldig! Terwijl mijn moeder zich na 5 minuten al irriteerde aan de drukkende mensen. Maar ik? Nee hoor ik vond het prachtig.
 En ook het vondelpark was echt geweldig mooi! Wauw!

Toen we naar huis gingen en we in de trein zaten, kreeg ik heimwee naar Amsterdam... Terwijl ik er niet eens woon. Ik miste die tramgeluiden. Ik miste het prachtige vondelpark, ik miste de cinemates (ja), gewoon alles! Ik ben ook direct die week nog weer terug geweest.
Ik vond die grachten ook zo mooi! Ik heb ook nog een rondvaart gehad door de grachten met mijn moeder en ik voelde me net een van de toeristen.

Hier wil je toch meteen aan de grachten zitten? Of meteen een huisje kopen. Ik kan je de Kalverstraat trouwens erg aanraden! Supergrote straat met de leukste winkels. Ook de leidsestraat is leuk. Tip! Als je naar het vondelpark wilt en je houd niet van lopen, en je kent de stad nog niet echt, neem de tram! Veel makkelijker, want als je nog moet zoeken enso, is het best lastig te vinden en duurt het best lang. Wij moesten de eerste keer alle bordjes volgen, maar die bordjes wijzen je altijd de toeristische route, terwijl ik zoiets heb van geef me gewoon de kortste

De dam is een heerlijke plek om lekker even tot rust te komen na een hele dag rond gesjouwd te hebben door Amsterdam. Of je neemt natuurlijk lekker een rondvaart. Die ik zelf ook genomen heb, Supermooi om alles zo te zien, de stad van een ander perspectief. Alleen de vaart had van mij wel 1/2e korter mogen duren, hij duurde een uur en op een gegeven moment ben je dat harde houten bankje wel zat. Gelukkig was het heerlijk weer.

Je hebt om elke hoek wel een (fastfood) restaurant, dus het kan gewoon niet zo zijn dat je nergens iets te eten of te drinken kunt halen. Je kunt natuurlijk ook lekker ergens een broodje gaan halen en op de dam gaan zitten, waar meestal alle bankjes bezet zijn, maar dan kun je gewoon bij het standbeeld gaan zitten op het trapje. Er zijn vaak ook wel levende standbeelden en straatentertainment, ik weet niet helemaal zeker of dat elke dag zo is.

Genoeg musea's zijn er ook wel in amsterdam! Denk aan het anne frank huis, het sexmuseum, het rijksmuseum en het welbekende wetenschaps museum NEMO.

Aan te raden kleding winkels (in mijn smaak) vind ik de Bershka, Forever21, Brandy Melville en River Island.

Natuurlijk staat het in mijn planning volgend jaar naar Amsterdam op kamers te gaan, alleen er zitten heel veel dingen tegen, nu al. Mijn moeder, geld, kamer vinden (?!) en of ik wel aangenomen word op mijn opleiding, want straks word ik niet toegelaten en dan zit ik met mijn kamer, of straks word ik wel toegelaten, en zit ik met de opleiding...  HEEFT IEMAND EEN IDEE HOE JE DIT KUNT OPLOSSEN? Ik heb echt hulp nodig. Kun je je kamer nog cancelen als het blijkt dat je toch niet naar Amsterdam kunt? 

Ga je binnenkort naar Amsterdam? Laat het me weten! Ben je er al vaker geweest? Heel veel plezier in Amsterdam. En als je er nog nooit bent geweest en je weet niet of je wel wilt... gewoon gaan! Je moet er een keer geweest zijn wil je weten of het iets voor jou is, misschien word je wel net zo verlieft op de stad als ik ben geworden!

Liefs, mel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!