woensdag 10 september 2014

Wspa! ( world society for the protection of animals / world animal protection)

 halloi!

Ten eerste, ik wil geen reclame maken en ik ben ook niet gesponsord, maar ik wil gewoon even aandacht aan dit onderwerp geven, omdat ik het zelf heel erg belangerijk vind.

Ik vind, dat dieren dezelfde rechten hebben als mensen, dat dieren gelijk zijn aan mensen, want we zijn allebei levende wezens.
Je hoort velen mensen zeggen "dieren kun je niet verglijken met mensen"
Nee, je kunt dieren niet letterlijk verglijken met mensen nee, maar wel in een ander opzicht, we leven allebei, we hebben allebei gevoel, we hebben allebei liefde en aandacht nodig, we zijn allebei zoogdieren, we hebben allebei eten en drinken nodig om te overleven.



Als je dat zo optelt zie je dat we heel veel gemeen hebben met dieren.
Ik snap ook niet dat sommigen dan nog vinden dat dieren minder rechten dan ons hebben, want ik vind van niet! Ik vind dat ze dezelfde rechten hebben.

Ik ben zelf vegetarier, omdat ik niet tegen het idee kan dat ik een dood dier tussen me tanden heb zitten, dat dat dier ooit een leven heeft gehad en misschien en waarschijnlijk heel slecht behandeld is voor die onder het mes moest.
Heel veel mensen zeggen ook "je maakt alleen echt geen verschil uit"
Jawel, dat doe ik wel. Elk persoon meer is er weer eentje. En voor mezelf voelt het fijner.
Ik zeg altijd "animals are my friends, and i dont eat my friends"
Natuurlijk wil ik hier niet mee zeggen "stop met vlees eten", het is je eigen keuze, maar het zou wel mooi zijn als er steeds meer mensen vegetarisch vlees gaan eten, smaakt net zo lekker! Maar dan zonder dat er een leven van een dier verspilt moest worden.
Denk na wat je eet! Weet waar je eten vandaan komt en wat er met het dier gebeurt is.


Maar hier ging dit artikel helemaal niet over, sorry. Als ik over dieren praat en vega zijn, kan ik zo een heel verhaal lullen.
Ik wou dit artikel schrijven over WSPA. Ook wel world society for the protection of animals. Al heeft het inmiddels een nieuwe naam: World animal protection. Maar als je op wspa.nl zoekt kom je nogsteeds op de goede site terecht!
Dit is een stichting, die zich inzet voor dieren over de hele wereld, denk hierbij aan rampgebieden, of derde wereld landen.
Wspa (world animal protection) zet zich in, om dierenleed de wereld uit te halen.
Dit is wat hun zeggen:

We stoppen dierenleed

Over ons- RedCollarWaarom? Omdat dieren recht hebben op een leven zonder pijn.

Hoe? Door dierenleed wereldwijd aan te pakken.

Op dit moment werken we aan projecten over de hele wereld – we helpen overheden en gemeenschappen om voor hun dieren te zorgen en ze te beschermen.

Wist je dit? In Cali, Colombia werden jaarlijks 3.000 honden op een wrede manier afgemaakt uit angst voor hondsdolheid. Wij haalden de regering over om de honden te steriliseren. Het aantal zwerfhonden daalde met 25%. Bijtincidenten verminderden. En aan het eind van het project betaalden 10.000 mensen zelf om hun hond te laten steriliseren, in plaats van ze af te maken.

Ze zetten zich ook heel erg in voor hondsdolheid bestreiden, ZONDER honden af te maken

We laten de wereld zien hoe belangrijk dieren zijn, voor ons allemaal.

Over ons - KoeienWaarom? Omdat miljoenen mensen afhankelijk zijn van dieren.

Hoe? Door te laten zien dat mensen en dieren elkaar nodig hebben.

Op dit moment voeren we campagne voor een Universele Verklaring van Dierenwelzijn waar al meer dan 2 miljoen mensen, 330 dierenorganisaties en tientallen regeringen hun steun aan hebben toegezegd.

Wist je dit? In 2013 hebben we de Verenigde Naties overgehaald om voor het eerst dierenwelzijn op te nemen in hun resoluties – een overwinning die wereldwijd zal leiden tot wijziging van het beleid.



We inspireren mensen om dieren te beschermen

Over ons - NoodhulpWaarom? Omdat we allemaal in staat zijn om dierenwelzijn te verbeteren.

Hoe? Door gemeenschappen en overheden over te halen om dierenleed te stoppen.

Op dit moment werken we om berengevechten in Pakistan te stoppen– dit is slechts een voorbeeld van hoe we dierenleed stoppen door mensen te helpen dieren te respecteren en te beschermen.

Wist je dit? We beschermen beren al meer dan 20 jaar. In India, Turkije en Griekenland hebben we geholpen om de praktijk van dansberen te stoppen – voorgoed.

We zetten dieren wereldwijd op de agenda

Over ons - hond met gezinWaarom? Omdat een duurzame toekomst voor onze planeet alleen kan worden bereikt als zowel dieren als mensen een deel van de oplossing zijn.

Hoe? Door deel uit te maken van invloedrijke wereldwijde debatten over hoe we om moeten gaan met onze grondstoffen, nu en in de toekomst.

Op dit moment helpen we bij het vormgeven van de VN’s Duurzaamheids Doelen, die alle landen vanaf 2016 over moeten nemen. Zo weten we zeker dat de bescherming van dieren niet wordt vergeten.

Wist je dit? In 2013 haalden we VN-lidstaten over om dierenbescherming te noemen in twee resoluties van de Algemene Vergadering (over veehouderij en rampbestrijding). Voor het eerst plaatst dit dierenwelzijn in het hart van het beleid en de besluitvorming bij de Verenigde Naties.



Wij zijn World Animal Protection

We zijn World Animal Protection
We stoppen het onnodig lijden van dieren
We bewegen mensen om dieren op de mondiale agenda te zetten
We laten de wereld zien hoe belangrijk dieren zijn voor iedereen
We motiveren mensen om het leven van dieren te verbeteren
Op naar een betere wereld voor dieren!

Hiermee wil ik jullie niet dwingen om te doneren, of wat dan ook. Ik wil alleen meer aandacht aan dieren de wereld in brengen. Zoals je wel hebt gelezen ben ik een echte dierenvriend en zal ik alles voor ze over hebben. Ik hoop dat jullie dit begrijpen.

Mocht je wel willen helpen? Super! Dankjewel :)
Klik dan HIER
Je kunt direct geld doneren
Je kunt petities tekenen
Je kunt zelfs vrijwilliger worden
En je kunt hier tips vinden om diervriendelijker te leven.

Dankjewel dat jij de tijd hebt genomen om dit te lezen! Super!

LIefs,
Mel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!