maandag 15 september 2014

TAG: The sporty girl tag!

Halloi!

Ik hou zoveel van sport en ik zocht even naar wat leuke tags en ik kwam uit op deze tag! Ik kon niet wachten hem te gaan invullen:)

Wat voor sport beoefen je?

Oohh zo'n vraag waar ik uren over kan door lullen, ik probeer het zo kort mogelijk te houden!
Ik beoefen de sport dans, dans kent iedereen wel. Bewegen op muziek, maar het is meer dan dat, het is kunst. de dansvloer is je canvas en jou voeten zijn je borstel, en alles wat jij creƫert komt vanuit je hart. Voor dans moet je passie hebben, je kunt nog zo goed zijn. Maar als de passie en het plezier er niet vanaf straalt is het al helemaal niet meer leuk om naar te kijken. Ik zelf dans al 7 jaar, ik heb eerst jazz ballet gedaan, daarna 4 jaar hiphop en nu 3 jaar moderne dans. Dans is mijn leven!
Ik train 2 keer per week, en in een wedstrijd/demo team.

Hoeveel uur sport je gemiddeld per week?

Dit is best lastig, want ongemerkt sport je eigenlijk altijd wel, behalve als je slaapt en zit. Maar als je echt bewust "sporten" bedoeld, ik fiets elke dag ongeveer 3 uur ( niet aan elkaar, maar 2 uur in totaal met school en nog een uur in mijn vrije tijd), en ik dans elke dag wel maar het verschilt per dag, als ik naar training ga fiets ik ook weer ander half uur en dans ik een uur. dus dat is weer 5 uur per week. Ugh dit is te moeilijk!

Ben je meer een cardio meisje, of meer krachttraining. Of heb je toch liever balans?

Nou kijk het ding is, ik doe met dansen veel krachttraining en balans, omdat je dat gewoon nodig hebt met dans en wij zijn dat verplicht te doen op de dansschool. Maar ik vind cardio leuker. Hardlopen enso! En fietsen. Maar het is niet zo dat ik KT en balans niet leuk vind!

sport je liever alleen of met andere samen?

Eerlijk? Ik sport liever alleen, Het ligt er ook aan met wat. Hardlopen en KT bijvoorbeeld doe ik veel liever alleen, met vriendinnen klets ik meer dan dat ik werkelijk sport. Maar dansen vind ik bijvoorbeeld supergezellig met mijn dansteam! Dus dat weer samen. En op de dansschool vind ik het ook heerlijk met het hele team krachttraining te doen!

Wat doe je als je geen zin hebt om te sporten? Bedenk je liever 100 smoesjes of weet je jezelf toch te motiveren?

Hmm Met dans weet ik me altijd te motiveren, maar als ik geen zin heb om hard te lopen zeg ik altijd "ach, doe ik morgen wel extra lang!"

Heb je een sportblunder die je kunt benoemen?

Nah niet echt, wel eens met dansoptreden/wedstrijd dat je een bepaalde beweging te vroeg doet of verkeert, maar dat gebeurt elke danser.

Waar kun je je echt aan ergeren tijdens het sporten?

Afzakkende kleding, of mijn zwakke gewrichten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!