maandag 8 september 2014

Recept: rocky road!

Halloi!

Zoek je iets lekkers, maar ook iets wat super simpel te maken is? Dan is dit zeker wat je zoekt. Als je van chocola houd tenminste.
Ik ga jullie het recept laten zien, genaamd rocky road. Dit zijn een soort rotsen van chocolade, marshmallows en crackers. Ik heb het recept iets aangepast naar mijn eigen smaak, maar je kunt het zelf ook weer aanpassen, ik zal de mogelijkheden onder ook nog even vermelden.


Wat heb je nodig?
- eventueel roomboter
- marshmallows
- kokos biscuit of thee biscuit
- 400 gr chocolade

Het is niet precies, je mag bijvoorbeeld naar eigen smaak hoeveelheden marshmallows en biscuits kiezen. Als je wilt kun je er allerlei dingen bij toevoegen, zoals pindas, amandelen, stukjes gedroogd fruit etc. Dit is gewoon het standaard recept.

Ten eerste, overal staat dat je boter moet smelten en dan daar de chocola bij moet doen, nouja ik doe het zelf niet maar je mag het zelf weten. (100 tot 150 gr roomboter) Het werkte bij mij net zo goed zonder.

Iniedergeval, je moet choclade smelten, bij de meeste rocky road recepten zie je dat ze melkchocolade gebruiken, maar ik gebruikte witte chocolade. Licht aan wat je zelf lekkerder vind,
Je smelt 400gr chocolade op het gasfornuis, of in de magnetron.

Ondertussen breek je de biscuits in stukjes, hoeft niet netjes, en je gooit het in een schaal. Dan snij je de marshmallows in stukjes en die doe je er bij. Kies zelf een beetje hoeveel. mix het een beetje zodat het goed verdeeld zit.

Als je de chocola gesmolten hebt gooi je het erbij in en roer je het tot alles onder de chocolade zit.

Dan pak je snel een andere bak ( het is beter om die van te voren al klaar te leggen ) en je legt er plastic folie in. Dan giet je het over in die bak. vouw het plastic dubbel en druk het iets aan. En klaar ben je!

Zet het in de koelkast voor 3 tot 4 uur en je rocky road is klaar!

Mogelijkheden zijn dus nog om zelf dingen toe te voegen, of om boter te gebruiken.

Liefs,
Mel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!