zondag 28 september 2014

Hawaii: De eilanden, en Honolulu

aloha

Mijn levensdoel, mijn levensdroom, is altijd al geweest, verhuizen naar Hawaii. Het paradijs, het mooiste eiland van de wereld, waar je jungles, watervallen, vulkanen, witte stranden, groene stranden en helderblauwe oceanen met perfecte golven kunt bewonderen, en de prachtige hawaiiaanse cultuur met de typisch culturele hula dans en bloemen krans. Wauw wat wou ik dat graag, en daar is niks van veranderd, dat wil ik nogsteeds!

Ik heb zoveel dingen over dit land opgezocht en inmiddels ben ik ook al de taal aan het leren, al spreken ze daar allemaal engels behalve de stamleden. hawaii is trouwens de 50ste staat van de USA! dus de 50ste ster op de vlag.


"Ua Mau ke Ea o ka 'Āina i ka Pono"

De eilanden:
Hawaii is niet gewoon 1 eilandje, nee het heeft er heel veel. wel  137! Maar er zijn er maar 8 bewoond. Dit zijn de grote eilanden.
  • niihau
  • kauai
  • oahu ( met hoofdstad Honolulu) 
  • molokai
  • lanai
  • kaho'olawe
  • maui
  • hawaii ( het grootste eiland)
hawaii is vulkanisch.

 Het hawaïaans behoort tot de Malayo-polynesische talen en kent slechts 12 letters, waaronder 8 medeklinkers, waardoor de taal heel snel herkenbaar klinkt. Hierdoor zijn de woorden ook erg lang en moeilijk uit te spreken. Neem als voorbeeld Kaho'olawe, de ' betekend dat je de rest moet uitspreken alsof je een nieuwe zin start, of aan een nieuw woord begint. En de W word vaak uitgesproken als een V. Dus Havaii.

Qua sport is in Hawaii Surfen, standup paddle surfing, paddleboarding en outriggervaren heel erg populair.

Ik hoop dat ik er ooit heen mag!

Mahalo!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!