maandag 18 augustus 2014

Verhaal van mijn leven

Hoiii!

Als ik een blog lees, en ik wil echt vaste lezer worden, vind ik het altijd wel fijn om te weten wie de persoon is en wat diegene heeft meegemaakt, en wat de reden is dat diegene begon met bloggen. Ik weet dat dit niet echt nodig is om van iemand te weten en ik ga ook zeker niet mijn hele levens verhaal hier opzetten, maar ik vind het een belangerijk deel van mijn blog en mijn lezers, en ik ga dus alleen maar het deel erop zetten wat te maken heeft met waarom ik begonnen ben met bloggen en youtube. Hier komt ie' dan!

Ik zat op de basisschool ( nee joh :D ) en ik werd daar veel gepest, niet alleen door de leerlingen, maar ook door de "juf" zelf, zoals je dat toen nog noemde. Nouja zij pestte niet zoals de leerlingen natuurlijk, maar dan als ik naar haar toe kwam omdat ik weer in elkaar getrapt was, zij ze dat ik me aanstelde en ze heeft meerdere keren tegen mijn moeder gezegt dat ik een aanstellerig dom kind ben.
Dat raakte mij heel erg.

Het pesten ging vooral over mijn uiterlijk, ik was anders dat was wel duidelijk. Ik was niet echt een meisjes meisje. Nee ik was meer 'one of the guys' , nogsteeds eigenlijk liever, maar ik heb nu een soort van 2 kanten. Het meisje dat met veel plezier haar fashion en lifestyle blog bijhoud, en het meisje dat buiten tussen de skaterboys aan het skaten is met haar oversized en baggy pants, en dat is mijn lievelingskant die ik nooit zal loslaten, en waarmee ik me altijd fijn zal voelen.

Ik had vroeger ondergewicht, niet heel erg, klein beetje maar. Maar ik was dus niet dik. Maar blijkbaar was het leuk om mij dik te noemen, kijken wat dat met mij deed, nou heel veel. Na jaren lang dat elke dag aan te horen, geloof je dat wel. Het gaat nogsteeds dankzij dat heel slecht met mij.

Ik werd elke dag continu lelijk genoemd. En dat heeft mijn leven veranderd, want elke keer als ook maar iemand mij mooi noemt, geloof ik het niet, en ik zal het ook nooit geloven.

Ik durfde niet naar buiten, omdat ze wisten waar ik woonde, dus toen ondekte ik youtube. Ik ben elke dag filmpjes van mijn favoriete youtubers gaan kijken, en als ze een blog hadden, ook hun blog. Mijn moeder had mij inmiddels naar een andere school gedaan, waar het gelukkig een stuk beter was. Ik werd buiten school om nogsteeds gepest.

Ik word nu niet meer gepest, maar dat dik en lelijk genoemd worden is nog echt niet uit mijn gedachte verdwenen, sterker nog, het is alleen maar erger geworden, ik wou dat ik die mensen kon vertellen wat zij bij mij hebben aangericht.

Ik besloot zelf een youtube kanaal te beginnen, en ook een blog. En nu ben ik hier. Een zelfverzekerd meisje dat zelf wel beslist wat ze wel of niet wil doen. Als ik nu nog bij die mensen in de klas zat, hadden ze me keihard uitgelachen met mijn "beautyblog" want ja ik ben toch het lelijke meisje. Precies waarom ik het had gedaan, om een keer bezig te zijn met mooi zijn in plaats van lelijk.

Nogsteeds als ik tussen mijn stijlen moet kiezen ga ik liever voor het tomboy meisje, die met jongens omgaat en het allerliefst bij de skatebaan zit. En dat meisje zal ik altijd blijven. Maar als ik mijn laptop open, en ik ga naar mijn blog en schrijf artikelen over fashion of beauty, ben ik heel even het andere meisje, het meisje dat 2 kanten heeft.

Ik hoop dat het intressant was om te lezen, doe wat JIJ wil, niet wat anderen willen. Vergeet dat nooit, want jij maakt je eigen keuzes. Twijfel je? doe het gewoon! Je kunt beter spijt hebben van iets dat je Wel gedaan hebt dan iets wat je niet gedaan hebt, je wilt later niet in je stoel zitten en denken " had ik dat maar gedaan toen het nog kon" Nee je wilt in je stoel zitten en kunnen zeggen "ik heb dat vroeger gedaan, ik heb het geprobeert, ik heb gedaan wat ik wil, het is misschien mislukt, maar ik heb het wel geprobeert" Of natuurlijk "het is wel gelukt" dat ligt er natuurljjk een beetje aan.

Volg je dromen, zij weten de weg wel:)

Liefs, Mel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!