maandag 14 juli 2014

Make-up look, haarlook en outfit die gepast zijn voor een etentje!

Veel mensen zitten met het dilemma "wat moet ik aandoen" wanneer ze uit eten gaan. Ik ga jullie een full look laten zien wat IK denk dat gepast is, en niet too much, en ook niet te weinig. i mean, less is more!
Voor de duidelijkheid... wat IK vind, er zijn heel veel manieren om het leuk te maken, en iedereen heeft een eigen stijl. En alles hangt er ook vanaf wat voor diner het is. Zakelijk of persoonlijk?
Ik ga nu gewoon even uit van een diner met vrienden of familie.
Het word een lange post dus get ready!


Als eerste de makeup. Ik zou het niet over de top maken. gewoon lekker neutraal!
Als basis is een goede bb-creme een aanrader van mij. Ik draag altijd bb-creme ALS ik al makeup draag, lekker licht op je gezicht! Ik gebruik nooit een primer ofso, maar het is wel echt een aanrader om een primer onder je make-up aan te brengen, dus ook voor de bb-creme! En niet alleen voor dit diner, maar ook voor de rest. Primer is een soort laag tussen je huid en de make-up dat je huid beschermt, en je make-up blijft langer en beter zitten. Handig dus!

Poeder de bb-creme altijd een beetje af, anders glans je als een biljard bal! Poeder wel in de richting van je haartjes, anders heb je kans dat je de poeder goed ziet omdat het achter de haartjes gaat zitten.

Daarna kun je nog kiezen om wat bronzer aan te brengen op je jukbeenderen, ik vind dit zelf wel mooi als je niet te veel aanbrengt. Dit is dus OPTIONEEL. Bronzer op je jukbeenderen maakt je gezicht smaller... nouja het maakt je gezicht niet smaller maar het zorgt ervoor dat dat zo lijkt.

Dan breng je een lichte perzik kleurige blush aan. Ik vind dit een hele mooie kleur, en zeker voor een gezellig avondje met familie. Het is niet te heftig, zoals fel roze. Maar wel 'elegant' zoals ik het zou noemen.
Dan naar de ogen, maak je ogen opvallend! Als eerste breng je een oogschaduwbasis aan, zo blijft het langer zitten. je kunt je ogen groter laten lijken door witte highlight in de binnekant van je oog te smeren ( of gewoon witte oogschaduw dus) bij je traanbuis zegmaar. Breng ook wat hightlighter aan op je wenkbrouwbot. Voor meer info over hoe je je ogen groter laat lijken check mijn artiekel daarover! Om je ogen wat meer te laten uitspringen gebruik je niet te lichte oogschaduw. Een leuke goude eyeliner, of als je dat te kerstachtig vind, gewoon zwart. Als je het leuk vind kun je een winged eye maken! Zo valt het nogmeer op. Als oogschaduw vind ik een grijsachtige smokey eye kleur heel leuk, en dan bij de crease nog wat zwarte oogschaduw, en blend dit samen. Niet te donker doen dit alles! Anders word het te zwart. Als je niet zo van donkere smokey eye kleuren houd, kun je de perzik van je blush ook terugbrengen in je oogschaduw, door een perzikkleurige oogschaduw aan te brengen. Natuurlijk kan een goede mascara om je ogen groter te maken ook niet missen. Probeer miss manga mascara van l'oreal.

Dan als allerlaatste van de make-up, de lippen! Zeker niet onbelangerijk.
Aangezien we de aandacht op de ogen wouden leggen, moet je je lippen niet te opvallend maken. Een nude lipstick is perfect!
Het is een soort huidskleurige lipstick, heel neutraal. Als je met die smokey eyes ook nog felrode lippen wilt word het namelijk wel too much!
Dan nu het haar!
Voor het haar is het natuurlijk wel leuk als je er iets leuks mee doet! Dus niet gewoon saai stijl en niks erin. Ik ga een paar van mijn voorkeuren laten zien.
Als eerste de messy bun. Ik vind dit heel mooi, het is niet te netjes natuurlijk maar dat hoeft ook niet! Door een leuk detail toe te voegen zoals een strikje, of een grote knip er voor te plaatsen, ziet het er al veel leuker uit!
Als tweede vind ik waterval vlechten echt helemaal geweldig! Kijk maar! Op youtube kun je genoeg filmpjes vinden met hoe je dit kan maken.
Natuurlijk zijn gewone elegante krullen ook een super look voor een avondje uit eten!

Dan nu door naar de kleding!
Ik ben persoonlijk echt gestoord :D Ik ga altijd in mijn eigen kleding stijl no matter what the occasion is. zoals me diplomering, ik ging gewoon in combat boots, skulls en ripped jeans! Als iedereen links gaat ga ik rechts, zo ben ik. Maar dat doe ik jullie niet aan hoor! Ik ga speciaal voor jullie een super classy/elegant/beautiful look uitzoeken en samenstellen!
We beginnen met de jurkjes. Ik heb een jurkje uitgezocht, die ik geschikt vind voor een diner.
Dit volgende jurkje is een felroze cocktail dress. Ik weet dat dit een beetje too much is, En een beetje kort. Voor een diner met familie iniedergeval. Maar ik moest hem gewoon laten zien, Dit betekend niet dat jullie dit jurkje moeten trouwens, het is meer een voorbeeld van stijlen, modellen, en kleuren van kledingitems
Dit zijn ook nog wat soortgelijke jurken.


Nouja omdat deze waarschijnlijk iets te veel is, laat ik nog een jurkje zien. Een strakkere, en meer elegante.

Ik vind blauw een hele mooie kleur voor een diner jurkje, het is mooi, elegant en chic

Leuke hakken eronder en je look is compleet!















Dan heb je ook nog de wat minder... ja hoe zeg je dat... formele look?
Als je het ietsjes stoerder wilt. Wat ik persoonlijk super mooi vind is een skater skirt, met een shirtje erin en hoge kousen, en leuke dr. martins of creepers.

deze skirts en blousjes vind ik heel stijlvol voor een diner.
Het gaat dus alleen om het rokje en het blousje.

















Hier is een voorbeeld van een skater skirt met hoge sokken, het gaat hierbij dus om de sokken.
Dan als laatste kun je natuurlijk ook als je liever geen rok of jurk draagt een classy outfit vinden met gewoon jeans!
Hier zie je high waisted jeans ( dus jeans die tot je taille komen) met een leuke trui erop, maarja als het warm is kun je er natuurlijk ook gewoon een leuk blousje erop doen.
Leuke hakken erbij, en een tasje and you're ready to go.














qua sieraden zou ik het niet te overdreven doen, je look is al genoeg! Een leuk schattig klein tasje kan al genoeg zijn.

Dankje voor het lezen, ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. sorry voor de mega lange post!

liefs,
mel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!