donderdag 19 juni 2014

dagelijkse makeup routine

hee!

Ik heb vaak dagelijkse makeup routines gezien, dus dat wou ik ook doen. Das nou jammer, want ik draag geen makeup :D heel simpel dus. Helemaal niks.

Maar ik ga natuurlijk wel wat schrijven. Dus ik ga jullie een mogelijke dagelijkse makeup routine laten zien, die ik zou dragen als ik wel makeup zou doen. Ik laat hem in twee manieren zien, de manier hoe ik het zou doen (donker en stoer) en een meer zachtere versie.
Here we go


Als basis breng je foundation of bbcreme aan. Foundation is een dekkende substantie die alle oneffenheden bedekt, Daarom is het zeer belangerijk dat je ook echt de goede kleur kiest voor jou huid, doe je dit niet dan zul je duidelijk zien dat je foundation draagt en dan ziet het er niet uit! tip: als je in de winkel wat foundation op je hand smeert om te kijken en het lijkt goed, kan het vaak zo zijn dat je thuis komt maar de kleur is compleet anders, dit komt omdat er in winkels natuurlijk kunst licht gebruikt word. smeer dus wat op je hand en loop dan even naar buiten om goed te kunnen kijken of het de juiste kleur is voor je geld verspilt!.
bbcreme is ook een dekkende vloeistof, maar iets natuurlijker en het is beter voor je huid
Over je foundation is het belangerijk om poeder op de smeren. Deze poeder zorgt er voor dat je gezicht niet te veel glanst, en het zorgt er voor dat je foundation de hele dag blijft zitten! Meestal doe je dan poeder die ietsje lichter is dan je eigen huidskleur.
Als tweede pak je zwarte khol liner. deze breng je aan boven je bovenste wimperrand. Als je wilt kun je nog vleugels aan de zeikant maken (doorlopende strepen) maar dit hoeft niet. Je kunt eventueel op je onderste wimperrand ook wat kholliner aanbengen, je word zo wel sneller aangezien als gothic heb ik wel gemerkt toen ik nog makeup droeg, maar ik hou van donkere , stoere, rockerchick style.
Je kunt als je wilt mascara aanbrengen, ik ben daar zelf niet zo'n fan van dus dat is je eigen keus.

dan kun je ook nog kiezen, als niet alle oneffenheden bedekt zijn of als je wallen hebt, om wat concealer aan te brengen op die plekken.
Je kunt ook een witte highlight aanbrengen aan de binnekant van je ook en op je wenkbrauw bot. Bronzer is ook nog een mogelijkheid. Dit breng je meestal aan op je jukbeenderen zodat je gezicht smaller lijkt.
zo kun je ook nog een mooie roze of rode lipgloss aanbrengen om het af te maken.
Dit zijn allemaal extra's die je erbij kunt doen. Maar ik behandel ze niet allemaal want ik hou niet zo van fake. Daarom draag ik ook helemaal geen makeup. Als je geen makeup draagt word je gezicht uiteindelijk vanzelf wel effen, want van al die foundation krijg je alleen maar meer puistjes, omdat je huid niet kan ademen.

Dit was mijn Makeup routine, nouja NIET mijne, maar die ik voor jullie heb gemaakt.

Ik hoop dat sommigen er wat aan gehad hebben, ik ben geen makeup kenner namelijk :)

xoxoxo
mel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!