donderdag 12 juni 2014

moderne dans

hello allemaal!

vandaag kon ik helaas niet verder aan mijn fanfiction verhaal :(

sorry...

ik heb het vandaag heel erg druk en ik moet zo nog naar de dansschool om alles te regelen voor mijn wedstrijd.

daarom ga ik vanavond verder schrijven en kan ik hem morgen dus wel posten.

voor nu dan maar even snel een onderwerpje bedenken! ik dacht aan moderne dans, aangezien ik dus druk bezig ben met die wedstrijd

 
Moderne dans is een podiumdans zonder vaststaand bewegingsvocabulaire. Het is een verzamelbegrip voor verschillende zeer individuele danstechnieken uit de eerste helft van de twintigste eeuw. Dit soort eigentijdse dansvormen worden nu veelal aangeduid als 'hedendaagse dans'.
Bij de moderne dans dient het lichaam als expressie- en communicatiemiddel. De emoties en psychologie van de twintigste-eeuwse mens werden bepalend voor de moderne dans en voor de wijze waarop het spierenstelsel getraind moest worden. Naast de grondlegger Martha Graham behoorden ook Doris Humphrey, Charles Weidman, Helen Tamaris, Staluse Pera en Hanya Holm tot de pioniers.


moderne dans heeft de techniek van ballet maar de tegenovergestelde regels. (nouja niet helemaal natuurlijk, rug recht benen gestrekt blijft altijd een hele belangerijke)

bij klassiek ballet heb je rustige sierlijke bewegingen, bij modern soms sierlijk, maar het mag ook ruig, emotie. vaak kun je bij modern ook op veel meer verschillende soorten muziek dansen.

ik heb mijn wedstrijd in slagharen. de DanceStars dancecompetition. ik heb al een succes wens van peter ontvangen dus dat moet helemaal goed komen!

dit was even een heel klein stukje over mijn wedstrijd, en moderne dans.

misschien een beetje saai. maar morgen komt een nieuw deel van de fanfiction! i promise.

xoxoxo

mel


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!