vrijdag 13 juni 2014

my american dream


hee allemaal!

vandaag wou ik graag een blog maken over mijn grootste droom... naar Amerika emigreren!

ik heb deze droom echt al super lang, groep 6 misschien? toen was ik al mega geintresseert met alles wat met amerika te maken had. ik heb alles opgezocht qua info over emigreren, en het is echt niet zomaar even vliegticket kopen huisje kopen en weg ben je.
je moet sowieso eerst een vergunning zien te krijgen (een greencard). dat is eigenlijk al bijna onmogelijk. je kunt alleen een greencard krijgen doormiddel van werk, familie (maar dat mag alleen bij vader moeder broer en zus, als je tante er woont, heb je alsnog geen recht op een verblijfsvergunning), door middel van trouwen (op voorwaarde dat je al 2 jaar samen bent met die persoon, en pas als je getrouwd bent moeten er nog meer dingen geregeld worden en dan krijg je een vergunning. en dan hopen dat die man je niet zat is BINNEN 3 jaar, want na drie jaar in amerika wonen mag je pas een test doen om staatsburger te worden, dan ben je officieel inwoner, als hij voor die tijd wil scheiden, ben je je vergunning ook kwijt.), door middel van de jaarlijkse greencard loterij. dit is een loterij waar je 1 keer per jaar gratis aan mee mag doen en dus kans maakt op een greencard. jaarlijks krijgen zon 50,000 mensen een greencard door middel van die loterij. (zorg er wel voor dat je zeker weet dat je de goede site voor je hebt, je hebt heel veel nep sites van de greencard loterij waar ze zo al je gegevens vanaf kunnen halen).

nouja ik heb geen  van alle. ja verre familie in amerika maar daar heb ik dus niks aan.
dus ik heb zitten denken. ik ga het proberen met die loterij, en ik ga gewoon een amerikaanse man zoeken! simpel toch. even naar amerika, een man zoeken. twee jaar met die man omgaan kijken of het echt klikt en trouwen! nee hoor zo simpel is dat niet.

al heb je recht op een greencard alsnog krijg je hem niet zomaar. er komt nog veel meer bij kijken.

als het mij eenmaal gelukt is om binnen te komen. wil ik ook de test voor amerikaans staatsburger doen. je krijgt vragen zoals wat voor speciale datum 4 juni is. en veel meer over de geschiedenis van amerika. ook kijken ze natuurlijk naar je engels. je hebt heel veel verschillende apps in de appstore waarbij je je kan voorbereiden, maar de echte test is natuurlijk veel moeilijker.

voor nu, blijf ik tot ik mijn studie heb afgerond gewoon in nederland, ik ga over drie jaar hopelijk op kamers naar amsterdam. en daarna dan hopelijk toch naar de andere kant  van de wereld...

follow your dreams and heart, they know the way

welk land zou jij graag wonen? en waarom?

byee
xoxox
mel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie!