donderdag 26 juni 2014

Hawaii

Hee!

Sinds ik klein was is het altijd al een hele grote droom van mij geweest om te emigreren naar de 50ste staat van de verenigde staten, Hawaii!
Waarom? Omdat ik van warmte, stranden, palmbomen hou, en hawaii is daarvoor in mijn opinie de beste plek!

Ik ga jullie een aantal plekken laten zien, bezienswaardighedem, vulkanen en stranden waar ik nog heen zou willen gaan.



als eerste, waikiki beach
Dit is het mooiste strand ter wereld. Het strand is wel 9 KM lang! Er zijn veel films opgenomen op dit strand en het staat op steenworp afstand van hotellen en zelfs een school waar ik waarschijnlijk ga studeren! Het strand bevind zich in de buurt waikiki bij de hoofdstad honolulu. Een bruisende mooie stad. Dat is echt een top plek waar ik heen wil.

ten tweede het wereldberoemde standbeeld kamehameha
Het gebouw dat zich achter dit standbeeld bevind word mijn favoriete politie serie Hawaii five-0 opgenomen. Het gebouw word gebruikt als hun hoofdkwartier, en het is gewoon een heel bekend standbeeld.

vulkaan mauna loa
Mauna loa is een zeer bekend touristenspot in hawaii, een van de bekenste vulkanen in hawaii. Het is de grootste vulkaan op aarde (niet de hoogtste maar de grootste).
Mauna Loa stijgt zo'n 4170 m boven de zeespiegel uit en heeft een totale hoogte van zo'n 9 km ten opzichte van de zeebodem. De vulkaan is zo zwaar dat zij de aardkost vervormt. Dit verschijnsel wordt isostatie genoemd en komt bij bijna alle bergen voor. De vulkaan drukt de aardkorst zo'n 8 kilometer in. De vulkaan bedekt 85% van het eiland hawaii ( hawaii is 1 eiland van alle 137 vulkanische eilanden ende 8 bewoonde eilanden. je hebt ook nog Oahu, Maui, Niihau, Kauai, Molokai, Lanai, Kaho'olawe en natuurlijk hawaii zelf)  . De naam "Mauna Loa" betekent "lange berg"

de Manoa falls
De Manoa falls zijn watervallen op het eiland van Oahu hawaii. Met een hoogte van 46 meter. Het is een prachtige waterval om naar te kijken.

 En last but not least pearl harbor
Pearl harbor is een amerikaanse marinebasis dat op het eiland Oahu staat. 11 km ten westen van Honolulu. Ook hier zijn veel films opgenomen.

Natuurlijk is er nog veel meer dat ik wil bezoeken. Zoals het grote overdekte winkelcentrum van Honolulu, en ik wil nog op een boot varen van de amerikaanse marine wat daar ook mogelijk is!

Wat is jou favoriete land? In mijn geval staat?

xoxoxo
mel


1 opmerking:

bedankt voor je reactie!